2 månaders vägen

Nu har jag varit ute och joggat. Fast jag fick så nedrans ont i halsen, kanske för att jag är förkyld, vad vet jag. Så det mesta av rundan så gick jag faktiskt. Det märks att jag inte har tränat kondition på ett tag, för hej och hå flodhäst. Som jag flåsade...

Tänkte att jag skulle skriva ner lite om hur jag vill och kommer lägga upp vägen mot mitt mål den 26 april.

Kost:

Nyttig frukost alà gröt och knäckebröd.
Mellanmål består av en naturdiet shake eller frukt / grönsak.
Nyttig middag med mycket grönsaker.
Försöka dricka så mycket vatten som möjligt.

Jag är ju en riktig frukostmänniska så därför måste jag ha frukost på morgonen. Jag kommer som ni ser försöka byta ut någon / några måtider per dag mot en shake. Ibland kan man dricka shake hela dagen och ibland är det bara blä. Får jag sedan en svacka ( ätardag typ ) så ska jag inte gräma mej, utan bara ta nya tag. Ingen är perfekt, och man måste kunna få unna sig nån gång, bara inte för ofta.

Träning:

Cirka 3 styrketräningspass i veckan.
Minst 2 konditionspass i veckan.
1 APD pass i veckan.

Ska det hända grejer så måste man satsa. Inte sant?

Vikt:

Nu: 77 kg.
Bmi: 25,7.

18 mars: 75 kg.
1 april: 73 kg.
15 april: 70 kg.
26 april: 68 kg. ( bmi 22,7 )

Kanske är det att ta i, det vet jag inte ännu. Men det återstår att se. Och om jag tränar så kommer ju muskler att väga mer än fett, så kanske är det bara så att jag kommer väga 72 låt oss säga, men jag är ändå nöjd.
Dessutom har jag ett par jeans som jag vill komma i, och det är också en del av målet.

O motivation:

Det kommer att komma dagar då ingenting känns roligt och jag bara vill ge upp. Då är det bara att ta sig i kragen och känna att träningen är som jobbet. Jag måste dit. Är de kris, som till exempel att jag är sjuk eller jag har alldeles för mycket annat viktigare att göra, så får jag acceptera det och ta i extra mycket nästa gång jag tränar. Att misslyckas en dag är inte hela världen, och att synda med en choklad bit eller så är inte heller att begrava sig själv. Det är att ta nya tag och försöka att hävda sig till just den biten och njuta av den.


Hmm, har jag missat nåt..?
Långt inlägg det blev. Jaja, nu är det jobb som kallar.

Peace out!


Kommentarer
Postat av: Stina

Sv: Nej, men jag ska prova på i april, har jag bestämt :)!

Du, det där klarar du galant!

2008-03-03 @ 15:41:59
URL: http://jagvillblismal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0